Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Učiteľ a zázraky na počkanie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

 

a viete, čo sa ďalej stane? Nič. Učitelia si pofrflú, sklonia hlavy, pustia slzu, že akí sú chudáci... a pôjde sa ďalej. Vlastne, netreba nič riešiť, idú prázdniny.
 

 

Áno ... a to je dôvod, prečo sa nič nezmení. Učitelia majú minimálne 50%-ný podiel na aktuálnom stave. Vždy štrajkovali len za mzdy, keď im ich o pár drobných zvýšili, štrajkovanie skončilo, predsavzatia skončili. Takto to šlo každý druhý rok. Mlčali, keď sa prijímali slabí kolegovia, čo pokazili ich profesiu aj reputáciu. Keď štrajkujú, kľudne podporujú aj tých kolegov, ktorí tam už nemajú čo robiť, čiže opäť škodia sami sebe. Popravde, ministri sú len také bábky na ministerstvách, je jedno, či sú v červenom či modrom tričku, ani jeden tam nič nedokázal. Všetko riadia úradníci, ktorí si tam smrdia 20 - 40 rokov, ako aj na tom pedagogickom ústave. Ale počuli ste už niekedy, že by sa postavili proti pedagogickému ústavu?? Nie ... ako ovečky veria, že tam sú len ich "najlepší kolegovia" a pracujú pre nich. Nehovoriac, že im veľmi škodí napríklad odoberanie dobrých študentov na 8-ročné gymnázia, takže tí ostatní nemajú žiadne vzory a učenie je ešte väčšie utrpenie. No ale nie sú to učitelia, čo mlčia a kľudne podporujú "vyššie platy" aj pre 8-ročné gymnázia?? Páni učitelia - preberte sa. Takýmto postupom nikdy lepšie nebude. mlčanie vám nepomôže. Ak sa nebojíte štrajkovať kvôli platom, nebojíte sa, že vás za to prepustia, prečo sa bojíte štrajkovať za zrušenie 8-ročných gymnázií, za "externé právne zmluvy", atď? Táto selekcia vám nepomôže. Resp. pomôže tak maximálne ešte hlbšie, než ste. Viem, vy si myslíte, že my "rodičia" sme zlí, a keďže nám záleží na deťoch, mali by sme bojovať za vás. Ale pár otázok: 1. záleží vám na zdraví?? a bojovali ste vy za zdravotné sestričky, keď ich ešte aj vlastní lekári obrali o mzdy? A to robia zodpovednejšie a horšie práce a majú ešte menej ako vy... 2. komunikujete s rodičmi? či len s "ministrom" cez štrajky? do Ba sa viete dovaliť, ale za rodičmi nie?? 3. ak sa rodič sťažuje, dokonca na to, že napr. vaša kolegyňa neučí ani to, čo má v osnovách, vy sa obrátite proti rodičovi?? Akú úctu a podporu potom čakáte?? Páni učitelia, takto to nejde... A Čaplovič je len úplne logickým dôsledkom toho všetkého. Ste rovnako súčasťou tohto národa ako aj rodičia, dokonca si pripisujete status vyššej inteligencie, tak by to ale podľa toho malo vyzerať. Strkanie hlavy do piesku a čakanie, že to za vás vybavia rodičia či "ministri" povedie len k ešte horšiemu budúcemu ministrovi. A len tak mimochodom, ak sa plno ľudí sťažuje na mizerné školstvo, tak asi aj na tom niečo bude. nezabúdajte, že ak aj Vy osobne, čo čítate tento príspevok ste naozaj dobrý učiteľ, neznamená to, že zvyšných stotisíc učiteľov je rovnakých ako vy.... Keby to tak bolo, tak tu neriešime také problémy, lebo ani v jednom zákone som nevidel príkaz na "zdebi/ňovanie" národa ;) Držím vám palce, ale takto naozaj nič nedosiahnete, ak budete mlčať a strkať hlavu do piesku pred vlastnými problémami.
 

 

Pekne spísaný chorobopis školstva ... bohužiaľ značne pravdivý.
 

Zrušiť bludárov!

a to čo sa budú učiť 300 hodín?! O príživníctve a p.dofílii?!
 

Bludari

boli "zruseni" pred 40 rokmi, a kam to viedlo? Ja by som zrusil liberalov. Take Rakusko je dodnes silno "bludarske", napriek tomu utekaju ludia zo Slovenska do Rakuska. O Rakusanovi, ktory by utiekol na Slovensko, som zatial nepocul...
 

Netrep!

Rakusko a zapad je pokrocilejsi nie vdaka nabozenstvu, ale vdaka ekonomickej slobode.
Nechapem vnucovanie nabozenstva detom zakladnych skol. Je to uplne skodlive ucenie. Uci to deti slepo verit ocividnym nezmyslom a potom sa cudujeme ze ludia svojim furerom zozeru vsetko, aj ked kazdy den hovoria nieco ine.
Ak ucit nabozenstvo, tak len v ramci dejepisu a komplexne - prehlad vsetkych nabozenstiev a ich vzajomne porovnanie.
Kto sa chce vzdelavat v nabozenstve, moze ist do kostola, skoro pri kazdom existuje nejaka tvoriva mladeznicka organizacia.
 

Nefabuluj

Nikto nikoho nenúti chodiť na náboženstvo. Je to síce povinný predmet ,ale voliteľný.. To znamená ,že miesto náboženstva majú deti etickú výchovu. na začiatku roka majú na výber či chcú etiku alebo náboženstvo. A chceš mi ako povedať ,že učiť decká ako sa majú správať je zlé? Ja si ešte teraz pamatám ako chodili za komančov moji bratia na náboženstvo do školy mimo vyučovacích hodín. Je to na rodičovy a dieťati kam bude chodiť. Ale aj tak je gro výchovy na rodičoch. Škola je už "len" nadstavba.. Ak je chyba v rodine nepomože ti ani 3000 hodín etickej výchovy alebo náboženstva.. Howk!
 

terapeut

ale náboženstvo na úkor dejepisu?
Na histórii sa na rozdiel od náboženstva dá deckám priblížiť ako naozaj ľudia a spoločnosť fungujú. Napríklad čo robila katolícka cirkev počas vojny na slovensku...
ako paradoxne sa rozišla zo svojim učením.
Kritické myslenie, ktoré je základom na to, aby si všetko nežral aj z navijákom sa nedá rozvíjať bez kvalitného dejepisu ...
 

Nepisal som

ze su pokrocile vdaka nabozenstvu, pisal som, ze su pokrocile NAPRIEK nabozenstvu. Porovnaj si kulturu zapadu a vychodu. Urcite lepsie zit v protestanstsko-zidovskych USA ako v ateistickej Cine.
S tou druhou myslienkou vrelo suhlasim - ucit iba teoriu svetovych nabozenstiev, a spojit to s dejepisom je dobry napad.
 

 

Nie som učiteľ. Ale ja súhlasím so všetkým, čo ste napísali. Verejnosť vníma učiteľov tak, že štrajkujú a trápia ich len vyššie platy a ostatné problémy ako keby neboli, ako pštros s hlavou v piesku. A to je chyba, lebo na výraznú zmenu školstva budú potrebovať celospoločenskú podporu a tú zatiaľ nemajú.
 

veď učitelia

sú nato, aby učili to čo od nich očakáva zriaďovateľ školy, či školstva ako celku.
to je fakt, na ktorom nikto nič na svete nezmení. (to túto boľševickú kohortu z mš fááákt nemusím)
učitelia veľmi dobre vedeli, že pred rokom novembrom 89 museli na dejepise učiť lži, polopravdy a demagógiu.
ale to sa deje aj po novembri 89. inak vysvetľuje dejiny bezverec, inak komunista, inak veriaci. aj keď sú osnovy dané. aj dnes sa vnáša do dejepisu latentným spôsobom politika. ja som si zažil socialistickú demagógiu a moje štyri deti zasa dnešnú socialistickú demagógiu. učitelia po 89-tom zostali.
takže,
200 hodín dejepisu? málo, či mnoho? na serióznu výučbu málo, na demagógiu až príliš.
1230 hodín matiky?
hm...
pre slabo mysliaceho málo a pre bystrého príliš.
ale,
bystrý sa môže pripravovať na olympiádu počas vyučovania.
300 hodín náboženstva?
hm...
komu vadia ľudia, ktorí sú vychovávaní v duchu klamať je zlo. aj opisovanie počas testu, písomky je zlo.
aj odvrávanie učiteľovi je zlo. aj opľutie cigánskeho/rómskeho spolužiaka, či iného spolužiaka je zlo. a nie je to ani in, ani trendy.
komu vadí, že žiaci sa učia bázni pred Pánom Bohom, pre neveriacich bázni pred matkou prírodou?
komu vadí, že žiaci sa učia odriekaniu dobier v prospech blížneho?
komu vadí, že sa deti učia láske k blížnemu? ale nie k opičej láske!
komu vadí, že sa deti učia, že aj ten posledný v triede má svoju hodnotu? že je to taký istý človek ako oni?
komu vadí, že deti sa učia, že sexovať by mali až dospelí ľudia (šoferák tiež majú až dospelí ľudia, napr.)
a najlepšie až vo sviatostnom manželstve?
komu vadí, že sa deti učia, že žena nie je sexuálny objekt?
určite som niečo zabudol napísať.
takže,
farárik,
je tých dvanásť a pol dňa naozaj tak veľa?
.
 

 

Viete, vieru má dieťa z domova, rovnako aj výchovu. Škola nemá čo učiť náboženstvo... dieťa, čo pochádza zo skutočnej veriacej rodiny to ani nepotrebuje, keďže k nemu prirodzene inklinuje. Dieťa, čo tam prihlásia rodičia len preto, lebo nevedia, tak tomu je to i tak jedno a nič z toho čo spomínate sa predmetu nepodarí dosiahnuť. A možno ste už dávno nevideli náboženstvo na škole :)
 

 

Ja som bohužiaľ na náboženstvo chodil, ale niečo mi to aj dalo - otvorilo mi to oči, zistil som o čom to je, o čom je cirkev a celá ta mašinéria okolo. Vďaka náboženstvu som sa stal neveriacim skôr(v 14tich rokoch), akoby sa to stalo za normálnych okolností. Ale aj tak to boli zbytočné hodiny, zväčša som si na nich počítal príklady na fyzikálnu olympiádu, alebo som diskutoval s kamarátom o tom, ako to má katechétka v hlave vytreté alebo o pekných dievčatách, čo sedeli pred nami. Podotýkam, že tie hodiny náboženstva neboli vynucované rodičmi, bola to moja slobodná voľba, pretože to u nás v triede bolo "in". Etická výchova tiež stojí za nič, ale aspoň na nej človek mohol beztrestne oponovať názorom príliš humanitnej(vraj zabiť muchu je nehumánne) učiteľky, čo bola celkom zábava.
 

 

S tymto sa plne stotoznujem, akurat mna rodicia trochu nutili a to vyvolalo prirodzeny odpor v detstve a neskor racionalny pohlad v dospelosti, a teraz som dokonale odolny voci sekte katolickej ako aj inym sektam. Rozmyslam, ze aj svoje deti budem nutit chodit do kostola, lebo cim viac dieta do niecoho nutite tym vacsi opor si ktomu vypestuje ;)
 

pán farárik,

je vidieť, že matematika nebola vašou silnou stránkou. lebo vašou "logikou" by sa mali deti matematikov učiť matematiku doma. deti jazykárov by sa mali jazyky učiť doma.
deti športovcov by sa mali telesnú učiť doma. tiež hudobníkov, výtvarníkov...
.
je mi ľúto, že takí ako vy učia naše deti. nie moje, tie sú už dávno z vášho dosahu. najstaršie nie je oveľa mladšie ako vy.
ale iné deti.
.
p.s.
ešte použijem vašu "logiku" čo by mali a nemali robiť rodičia.
nemali by svoje deti dávať ani do školy. to preto, aby si v dospelosti vybrali, či chcú byť vzdelaní.
ak nie, tak by do 18-tich rokoch len mrhali časom v škole.
nakoniec,
neprispôsobiví v osadách, to sú tí, o ktorých sa tu teraz denne píše, pod ktorými je znemožnená debata, tak tí realizujú slobodný výber tak, ako ste ho predstavili. prosto, neprihlasujú, teda prihlásia, lebo zákon, no neposielajú svoje deti do školy.
kto nepochopil, tomu ja ťažko s tým pomôžem.
jednoduchšie to vysvetliť neviem.
 

 

Môžem len zopakovať aj tu v diskusii, čo som vám napísal v správe. nie celkom rozumiem na čo vlastne reagujete a silne pochybujem, že ste vôbec čítali článok.
 

ja som ho čítal, ale logika v ňom nie je

pokiaľ viem, tak na štátnych školách
sa NBV (rovnako ako Etická výchova) učí 1x týždenne, čo môže byť cca 30-33 h za rok = 297 (a nie 300 h) za 9 rokov dochádzky
To by sedelo.
Ale ako ste prišli na oveľa nižšie počty hodín predmetov, ktoré sa vyučujú rovnako 1x do týždňa, tak to je mi fakt záhadou.

Pokiaľ to nedokážete rozumne vysvetliť, tak CELÝ VÁŠ ČLÁNOK JE MAXIMÁLNE TENDENČNÝ A NEMÝ žIADNÚ VÝPOVEDNÚ HODNOTU.

Čakám na vysvetlenie )
 

 

Uveďte prosím, ktoré čísla nesedia? Viete počet hodín v článku uvádza celkový počet daného predmetu pre jedného žiaka ZŠ počas 9.ročníkov. Čiže ak je NV každý rok raz týždenne, má viac hodín spolu, ako jednohodinový predmet, ktorý sa nevyučuje v každom ročníku. Je tu niečo, čo by sa nedalo pochopiť?
 

 

Ani tento váš argument podľa mňa neobstojí.
Stačí si pozrieť tieto dve stránky, kde je počet hodín na prvom a druhom stupni:

http://www.statpedu.sk/files/d...

http://www.statpedu.sk/files/d...

Jasné, že sa môže zdať, že dejepis či geografia sa učí len na druhom stupni. No azda chcete tvrdiť, že prírodoveda a vlastiveda nemá s nimi nič spoločné?

Rovnako na Hudobnú výchovu treba pozerať ako na jednu zo zložiek výchovy k umeniu a kultúre. A tam patrí napr, aj výtvarná výchova.

Podľa vašej logiky podstatný rozdiel medzi predmetmi spočíva v rozdielnom názve )
A keďže NBV má iba jeden názov počas celých 9 rokov, vychádza mu rovnaký počet hodín ako predmetu, ktorý označíme názvami dvomi
Podľa vašej logiky NBV teda stačí rozdeliť na jednotlivé ročníkové témy, napr:
4. ročník Liturgia
5 ročník: Starý zákon
6. Nový zákon
7. Cirkevné dejiny
......

a opäť zistíme, že CELÝ VÁŠ ČLÁNOK JE MAXIMÁLNE TENDENČNÝ A NEMÝ žIADNÚ VÝPOVEDNÚ HODNOTU.

Čakám lepšie vysvetlenie )
 

 

Myslím, že tu niet čo vysvetľovať, ved sám tvrdíte, že nemá výpovednú hodnotu a presviedčať vás o opaku skutočne nemám síl ani času.
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie


  1. Martin Greguš: Poslanec Blaha vs ETIKA. Viete aké predmety Ľ. Blaha učil na Akadémii policajného zboru? 1 043
  2. Peter Gregor: Čierno biela sloboda - Zanzibar. 483
  3. Martin Greguš: Matovičov status o obyčajných ľuďoch a dôchodcoch. Je to správna "interpretácia" situácie? 231
  4. Michal Porubän: Senzácia : O poslanca Ľuboša Blahu prejavil záujem Oxford,Harvard a aj Princeton ! 214
  5. Karolína Olšavská: Dve sestry alebo Kam môže dospieť zlo zasiate rodičmi 189
  6. Simona Kyselicová: Ako som začala predávat' medovníky v zahraničí || Život v Nórsku 175
  7. Martin Ondráš: Prvý minister novej vlády o ktorého sa zaujíma generálna prokuratúra 149
  8. Michal Šimečka: Dedičstvo Fica a Pellegriniho - sme poslední v EÚ 112
  9. Tomáš Vodvářka: Židovský humor XXXIII 86
  10. INEKO: Samosprávy vstupovali do koronakrízy s dosiaľ najnižším dlhom 85

Rebríčky článkov


  1. Peter Biščo: Tata Fico & Pele syn - večerné rozhovory 2.
  2. Peter Biščo: Tata Fico & Pele syn - večerné rozhovory 1.
  3. Martin Krištoff: Problémy dodávok vakcín korigujú akcie farmafiriem
  4. Olívia Lacenová: Kuriérske spoločnosti sa zviezli na silnejúcich online nákupoch
  5. Stanislav Jurčišin: Kapitalistický úžernícky režim v plnom rozkvete. Quo vadis?
  6. Michal Ičo: Tibor Ičo- Stromy
  7. Stanislav Martinčko: Čo všetko hodinku meral Pellegrinimu krajčírsky majster???
  8. Jozo Peric: Chorváti chcú aj napriek pandémii euro. Chorvátsko ho prijme v roku 2023
  9. Vladimír Bohm: Zrušenie Trampových profilov urýchľuje koniec sociálnych sietí
  10. Dušan Seberíni: Nehádžte perly pod svine. Príhovor ministrovi zdravotníctva


Už ste čítali?