Mohli páni vyčleniť aj zopár miliónov na školenia k dotazníkom pre učiteľov. Tie by sa pravdaže diali mimo ich pracovného času a pedagógovia by si za ne museli platiť ;)
Už vážne, okrem všetkých ostatných absurdností spojených s týmto projektom (ktorému možno len nerozumiem, presne tak isto, ako autor), je úplne absurdným zadanie dotazníka.
ten dotaznik je totalna hlupost a su tam otazky na ktore triedny ucitel nema ako vediet odpovedat. Ked to chce vyplnit poctivo musi sa tomu poriadne venovat , minat cas energiu a v neposlednom rade aj peniaze vo svojom volnom case...cisty hnus.Obuchat toniekomu o hlavu...
napriek tomu, že ten dotazník ako aj veľa iných papierov v školstve patrí do kategórie somarín, väčšina pedagógov ho pekne vyplní a odovzdá - to je tá najväčšia tragédia školstva (niektorí a je ich nemálo sú dokonca hrdí ako pekne a včas všetko odovzdali).
Ten dotazník vôbec nebol zložitý a bol informatívny, triedny učiteľ ho mohol vyplniť podľa svojich vedomostí k danej tematike, nebola to štatistika, aby museli údaje presne sedieť. A teraz konkrétne: úprimne by ma zaujímalo a preto sa pýtam priamo - vrátili sa odosielateľovi nevyplnené dotazníky z niektorej školy z dôvodu, že ich odmietli triedni učitelia vyplniť alebo si robíte ramená iba webových stránkach?
Ja som nie na ZŠ a nie som triedny, čiže toto nie je otázka pre mňa. Vedeli by ste mi však povedal, ako by mohol riaditeľ školy prinútiť svojich učiteľov vyplniť niečo takéto? Na základe čoho? Nemá v rukách žiadny argument, samotné ministerstvo to neukladá za povinnosť, skôr len žiadajú o spoluprácu samotné školy. Čiže tie majú právo takúto pre ne nevýhodnú spoluprácu jednoducho odmietnuť.
Podľa mňa to hraničí s porušením pracovnej disciplíny, pretože pracovná náplň učiteľa obsahuje aj časť "iné činnosti alebo ostatné činnosti", neviem presnú formulku naspamäť a vyplnenie dotazníka tam zapadá a takisto všeličo iné, podľa situácie. Ja som neodpovedal Vám osobne, ale všeobecne na diskutujúcich tu a aj na FB. Možno, sa naozaj nájde niekto konkrétny, ktorí naozaj odoprel poslušnosť a to by ma naozaj zaujímalo, či sa taký učiteľ nájde.
Triedny to nevyplňoval an block za celú triedu, niekde, možno, ani nemal žiadneho žiaka a ojedinele bol taký, ktorý zapadol do vzorky. Ja sama, som mala iba dvoch, nezabilo ma vyplniť k tomu dva riadky, to vyplňovanie pozostávali iba z dopisovania príslušných čísel. Myslím si, že ak ten projekt prinesie ovocie, tak si uvedomia na vyšších miestach, v akých ťažkých podmienkach a "s akým materiálom" pracujeme a máme do činenia a dúfam, že na základe zistených údajov nevyškolia zbytočne niekoľko sto, hoci aj asistentov učiteľov, aby sa nakoniecna ich mzdy znova nenašli financie a aby "nezapadli prachom". My, ktorí denne, pod veľkým psychickým tlakom a často aj pod psychickým terorom žiakov - osadníkov, ktorý nejavia záujem o vzdelávanie, iba čakajú na čas krmenia, pracujeme, uvítame každú účinnú pomoc. To, čo uviedli dobšinské učiteľky vo svojom otvorenom liste, je iba časť trvdej reality na takýchto školách a učiteľ nemá žiadne páky, aby účinne zasiahol, iba trpieť a ak je z tých svedomitejších, ktorí sa nevdzávajú a napriek tomu sa nevzdávajú a snažia ich niečo naučiť (do školy dochádzajú bez domácej prípravy), tak má čo robiť, aby si zachoval psychické zdravie. Ak ste si pozorne prečítali tie tri body, na čo je ten projekt zameraný, tak viete, že aj na takýchto žiakov je zameraný.
Ak si myslíte, že vyplnenie tohto dotazníka Vám nejako pomôže, tak ste mierne povedané, maximálne naivná. Vďaka takým ako Vy, je školstvo tam, kde je. Obetavé učiteľky, ktoré vždy ohnú chrbát, lebo "chúdence deti". Pokiaľ sa učitelia (ale nielen tí), nenaučia, že robiť majú iba to, za čo majú zaplatené, tak vždy budeme chudobná džamahírija.
PS: V pondelok nezabudnite doniesť do práce 50 pracovných listov, ktoré ste si vytlačili doma na papier a toner, ktorý ste kúpili za svoje. A na tlačiarni a notebooku, ktorý ste kúpili za svoje, aby ste mohli tlačiť aj doma. A v neposlednom rade, robili ste vo svojom voľnom čase a zadarmo.
pokiaľ budí ľudia ochotní učiť v školách tohto typu dovtedy nikoho nebudú zaujímať podmienky v akých sa v nich učí (maximálne tach chvíľku pred voľbami). už aj dnes máme zákony, ktoré by mali zabrániť týmto situáciám v školstve aj v reálnom živote, len ich uplatňovanie akosi končí v tonách papiera bez reálneho efektu v rámci hesla - učiteľ, poraď si sám.
mam na Vas jedinu otazku : ,,Pytali ste si suhlas rodicov ziakov na to, aby ste uviedli udaje o ich stave do dotaznika ?'' Ak nie, tak ste porusili zakon o osobnych udajoch, pretoze tie informacie, co chce vyplnit od ucitelov Vyskumny ustav spadaju pod tento zakon a nik nema pravo, bez suhlasu dotknutej osoby - pretoze sa jedna o neplnoletych studentov, tak suhlas dava zakonny zastupca = rodic, zverejnovat dane udaje v hocijakej forme , vratane dotaznika. To, ze ste to spravili, tak ste preukazali svoje ,,ZANIETENIE'' velmi rychlo dostat sa do casti luskeho tela, na ktorej sedite nejakemu,,DARMOZRACOVI'' , za ktoreho to VY spravite ako ucitelka ,,ZADARMO'' a on v pohode s cigarou v ustach, usmevom a vylihovanim na plazi v Belize za to zinkasuje skoro 15 000 000 Eur. Blahozelam Vam k Vasej UVEDOMELOSTI. Len tak dalej, mozno si Vas prispevok vsimne aj archeolog na Ministerstve a istotne Vas povysi - do stavu ,,nezamestnanych''
iné a ostatné činnosti? napríklad umyť okná v triede, založiť školský kompost, vypucovať hajzlíky...? ak ste učiteľ tieto ""iné a ostatné činnosti" sú výhradne výchovno-vzdelávacie. zároveň existuje niečo ako zákonník práce, v ktorom múdri ľudia píšu, že za prácu patrí mzda, ak vám zadá zamestnávateľ prácu navyše mal by ju zaplatiť, nehovoriac o tom, že vykonanie tejto práce je o dohode - zamestnanec / zamestnávateľ.
údaje v evidencii školy, ktoré sa zahŕňajú do štatistík, sa dokonca archivujú. Podnety učiteľov sú na každej škole dlhodobo dokumentované a archivované, slúži to aj ako zdôvodnenie odporúčania školy na špecped., psychologické, psychiatrické, neurologické a ostatné vyšetrenia. takže toto sa na školách robí už dávno. To, či rodič reflektuje na požiadavku školy, je niečo iné. Dokumentované to ale je dlhodobo a archivované tiež. Btw, akonáhle škola integruje, má mať podmienky vytvorené na to, aby integrovať mohla, neintegruje sa preto, lebo málo peňazí, lebo žiadosť rodičov, lebo málo detí na škole a bla bla iné argumenty...ak to má pomôcť dieťaťu s nejakým handicapom, a ostatným aby to neuškodilo, tak musia byť podmienky...a to znamená, nielen asistent v triede, nielen špec.pedagóg raz za týždeň... Ochrana údajov je zachovaná, pretože s týmito údajmi pracujú len oprávnení...vyučujúci plus odborníci. pre mňa osobne ako pre špec.pedagóga má dotazník slebšiu než informatívnu výpovednú hodnotu, projekt pre projekt... prečo dosiaľ nie sú na školách špecpedi, ktorí len poberajú nezamestnanecké príspevky? A to chcú zo školstva učiteľov prepúšťať... a vysvetlí mi niekto, prečo má byť nejaký rýchlokurz hodnotnejší- aj keď s puncom eurofondov a ministerstva, ako riadne VŠ štúdium, kde sa študent dotkne reálne tých problémov, a nie len sa o ne otrie na nejakom kurze? prečo štát devalvuje kvalitné vzdelanie, keď povolil akreditované smery, platil štúdium, ale jeho prenesenie do praxe sa mu zdá pridrahé? Podľa mňa projekt pre projekt. Treba minúť peniažky, netreba učiteľov zaplatiť, treba ich len minúť a niekomu šupnúť.
... môžeme sa my ako rodičia nejakým spôsobom proti takýmto hovadinám brániť? Neviem prečo by niekto mal z eurofondov skúmať moje deti, keď nie je schopný im zabezpečiť v škole ani toaletný papier alebo rolety na okná ... o takých veciach ako vymaľovanie triedy, na ktoré sa skladáme ani nehovorím!
Už vážne, okrem všetkých ostatných absurdností spojených s týmto projektom (ktorému možno len nerozumiem, presne tak isto, ako autor), je úplne absurdným zadanie dotazníka.