Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Oznámkuj svojho učiteľa (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

 

Hm, dokážem pochopiť a prijať takýto projekt na vysokých školách, kde je však už viac-menej zbytočný, vzhľadom na možnosť voľby študentov.
Ale na ZŠ a SŠ sa mi to zdá pritiahnuté za vlasy, z viacerých dôvodov:
1. Štúdium na základnej a čiastočne aj strednej škole nie je dobrovoľné.
2. Škola nie je demokracia - všetku zodpovednosť nesie učiteľ, preto by mal mať aj právo absolútneho rozhodovania.
3. Žiaci ešte nie celkom rozumejú legislatívnemu rámcu vzdelávania, a preto sa im prirodzene niektoré postupy a úkony zdajú zbytočné a nezmyselné. Učiteľ "lajdák" preto môže byť, a aj bude hodnotený obvykle lepšie, než ten, ktorý striktne vyžaduje dodržiavanie pravidiel.
4. Učitelia stredných a hlavne základných škôl sú okrem vzdelávateľov aj vychovávatelia, ale žiaci tieto dve funkcie nebudú rozlišovať, a tak vynikajúci učiteľ matematiky môže byť zle hodnotený len preto, lebo dôsledne vyžaduje nosenie prezúvok v škole...
 

 

Na STU je hodnotenie učitelov už viac rokov. Myslím že je to dobra vec.
 

 

1. Nie je práve povinnosť žiaka na vyučovaní tráviť svoj čas najvac právom pre hodnotenie učiteľa?
2. Škola nie je ani totalita. Vyjadrovať svoj názor nemôže učiteľ zakázať.
3. Deti subjektívne hodnotia to, ako na nich učiteľ pôsobí. Nepotrebujú poznať legislatívu na vyjadrenie svojho osobného pocitu. A tak to aj treba brať, ako detský názor.
4. Ako som povedala, ide o subjektívne hodnotenie, čakať od neho objektiviu je proste hlúpe.
 

 

Toto je súčasť toho ich "subjektívneho" hodnotenia. Ja nemám proti tomuto webu až tak strašné výhrady, len sa snažím poukázať na isté riziká spojená s prevádzkou, ktoré sa ukázali byť nebezpečnými v zahraničí, kde už majú s podobnou službou svoje skúsenosti. V ČR zašli dokonca tak ďaleko, že bez vedomia učiteľov boli pridávané fotky. Ako by sa vám čítalo o sebe, alebo o svojom blízkom v tomto štýle? Zaujímavé subjektívne názory a spôsob prejavu, poteší každého učiteľa. Ani ten najhorší si nezaslúži takéto jednanie od tínedžerov, čo možno zatiaľ nedosiahli nič, len nabrať veľké ego a sebavedomie: http://oznamkujucitele.cz/ucit...
 

 

Je to naozaj strašné čítať. Tu admin vymaže aj normálny produkt ľudskej činnosti začínajúci sa na h a končiaci sa na o, tamojší admin necháva také hnusné nadávky...?! Za povšimnutie stojí aj štýl a pravopis niektorých žiakov, ktorí uvádzajú, že majú z češtiny jednotku. V tom by som naozaj videla chybu tej učiteľky. Takáto stránka je dobrá ako možnosť, keď sa dieťaťu deje v škole skutočná krivda (a ani doma mu to neveria), malo by sa tam diskutovať o konkrétnom prípade a jeho riešení. Nepochybujem, že takéto krivdy až šikanovanie voči žiakom sú, ale týka sa to jednotlivcov - aj na strane učiteľov, aj na strane žiakov. Aj na mne na gymnáziu sedela naša triedna učiteľka a robila to tak očividne, že to pri pomaturitných stretávkach dodnes všetci spomínajú. Veľmi mi ublížila (bola bezdetná), ale na stretávke po 25 rokoch ma dojatým hlasom poprosila, aby som si k nej sadla, držala mi ruku a hovorila, aká je na mňa hrdá. Na ďalšej stretávke už chýbala, zomrela. Aj takto to niekedy býva medzi žiakom a učiteľom.
 

Otazka

KO ?! suvisi fakt, ze vam triedna velmi ublizila, s tym, ze bola bezdetna - kedze mate potrebu to explicitne zdoraznovat? Suvisi osobnost ucitela, jeho schopnost naucit, byt empaticky, taktny...a mnoho dalsich, skratka schopnost byt dobrym ucitelom en bloc, suvisi tato schopnost nejako s tym, ci ma ucitel deti? Prave ste dehonestovali pracu stoviek mladych ucitelov, ktori zatial este nevstupili do manzelstva, resp. nemaju deti, a to na zaklade jednej vasej osobnej skusenosti. Mozem byt ucitelka, a velmi dobra, a pritom bezdetna stara dievka :-) Mozno nou aj som. Alebo som vydata a viacdetna ucitelka...a nemam rada svoju pracu, ani svojich studentov....Zavisi schopnost byt dobrym ucitelom toho, ci zena ma alebo nema deti, ak to tak zdoraznujete, alebo ste citili potrebu to tam napisat? Tak ste mohli explicitne napisat aj to, ze ma 40ku nohu, plombu v zube, nosi okuliare....
 

 

Vážená pani, Vaše ospravedlnenie prijímam. Prečo sa neustále pozastavujete nad tým, že tam je poznámka – bola bezdetná – prečo sa nezamyslíte nad tým, ako je vôbec možné, že učiteľ šikanuje nejakého žiaka. Prečo? Nemyslím si, že by to bol až taký ojedinelý jav. Učiteľ má vždy navrch, má moc a aj prostriedky žiaka zdeptať, ponížiť a zničiť. A pokiaľ ten žiak nemá odhodlaného rodiča, ktorý chce tomu zabrániť, môže v tom nerušene pokračovať, a to celé roky. Prečo sa nezamýšľate nad tým, že úroveň našich škôl je mizerná, že maturita a monitor je len zdrapom papiera, že v školách sa podvádza, upláca a porušuje školský poriadok. A argument, že je to vina len žiakov, rodičov a spoločnosti neberiem. Ako je možné, že zopár vyvolených môže ovplyvňovať riaditeľov a učiteľov. V každom povolaní sú ľudia, ktorí by nemali robiť to, čo robia. Učitelia majú veľkú smolu, že sú moc na očiach. Veľmi veľa sa dá ututlať ale nie všetko. Nedávno ma zaujal jeden úryvok – daná stránka vykazuje chybu, tak to nemôžem skopírovať -ale bolo to asi takto -
Takmer vždy je to napokon viac o charaktere než o odbornosti. Učiteľ, riaditeľ a inšpektor môže byť vo vymedzenom zákonnom rámci pekná sviňa, psychopat alebo veľký človek.

A potom je úplne jedno akú má nohu, plombu v zube, či je bezdetná alebo nosí okuliare. Všetko je o prístupe.
 

Do poslednej bodky suhlasim.

Zamyslam! A so mnou aj ostatnych iks ucitelov, aj tych, ktori nechcu, aby v skolstve neboli ti, co tam nemaju co robit...ale....psy stekaju a karavana ide dalej - nie je ochota robit systemove zmeny, pricom kazdy trochu sudny ucitel vam povie, ako to riesit. Lenze, riadia to ludia, ktori v zivote neucili, nemaju sajnu, co treba a ako to chodi...pozrite si prispevky (a viacere) uzivatela Iana (Na zaciatku velke "i")!
 

 

Tie príspevky poznám, teda tie so školskou problematikou. Nenašla som tam návrhy na žiadne systémové zmeny v školstve, žiadne zásadné vyjadrenia. Zmeny ale prinášajú aj nepopulárne opatrenia ako je zlučovanie škôl a reguláciu – v školstve totiž neplatí, že všetko vyrieši trh. No možno sa ich raz dočkáme od kompetentných, ktorí sú za to platení. Možno príde reforma, ktorá bude pripravená a ktorá sa nebude meniť podľa vetra.
 

 

áno, voliči si zvolia Fica a žiaci učiteľa, čo rozdáva jednotky zadarmo. to je tá správna cesta k prosperite.

v každom prípade by však mali hodnotiť rodičia, tí sú totiž konzumentmi vzdelávania, nie ich nesvojprávne deti.
 
Hodnoť

A prečo nie?

Vážení učitelia, prečo máte strach z hodnotenia svojich žiakov? Tá Vaša diskusia na FB (Slovenská komora učiteľov) je veľmi zaujímavá. Mám 42 a svoj názor na učiteľov som nezmenila. Sú učitelia výborní, dobrí, priemerní. Tí ostatní urobili veľkú chybu, keď si zvolili učiteľské povolanie. Všetci voláte po úcte a uznaní. Tak preto niečo urobte! Tak ako neexistuje kolektívna vina, neexistuje kolektívna úcta. Prečo aj. Každý z Vás si zaslúži slušný prístup, každý – učiteľ, žiak, rodič ale aj pani upratovačka so školníkom. Slušnosť ale nie je úcta a uznanie. Tú si musíte vybojovať a zaslúžiť každý sám. Prečo máte strach? Skúste tým deťom trochu dôverovať.
Možno by som pridala kategóriu – objektívny / spravodlivý. To je podľa mňa to, čo si tie deti vážia na učiteľovi najviac. A myslím si, že ak učiteľ spĺňa toto kritérium, tak je úplne jedno, či žiaka každý deň sekíruje inak výborný učiteľ matematiky pre zabudnuté papuče alebo občas nenapísanú domácu úlohu.
 

 

Súhlasím, myslím si podobné ako vy... v článku však spomínam dôvody, pre ktoré je sa obávať tejto "novej" anonymnej formy hodnotenia. Prečítajte si prosím o Rate my Teachers v USA alebo UK a možno zmeníte svoj názor. Budem rád, ak sa niečo podobné u nás nezopakuje. Viete, môžete byť aj najlepšia a napriek tomu sa nájde "vyspelý" jedinec, čo vás verejne pod vaším menom označí slovom, ktoré by ste len nerada čítala a prečítať si ho môžu aj vaše deti, rodina, susedia apod. Dobré meno sa buduje veľmi dlho a ťažko, dá sa zničiť (aspoň virtuálen) veľmi ľahko. Asi sama uznáte, že anonymita robí s ľuďmi divy, najmä s tými, čo majú -násť. Vravím, nechajme sa prekvapiť. Žiakom dôverujem, ale už za tých pár rôčkov mám aké také skúsenosti s nimi. Ale to človek, čo neučil nie celkom asi pochopí.
 

 

Čo sa týka tých hanlivých pomenovaní, tak s tým mám veľké skúsenosti. Naučila som sa s tým žiť a prestala som bojovať. Viem, že to nie je problém len -násť ročných a mnohí nepotrebujú ani anonymitu.
Treba len veriť, že stránka má dobre nastavenú kontrolu.
 

otazky

ja si myslim, ze problem nie je s hodnotenim ako takym. Nuka sa vsak viac otazok. Napriklad:
Preco len ucitelia?
Co sa tym sleduje - aky to ma vyznam resp co sa bude z toho vyvodzovat?
Preco anonymne? Budu aj ucitelia ziakov hodnotit anonymne?
 

 

Prečo anonymne? Pretože niektorí učitelia sú tak ješitní, že ak má žiak iný názor, tak sa dostávajú do amoku. Je to už veľmi dávno. Bolo to na začiatku prvého ročníka, dovolila som si oponovať ruštinárke, že umením sa predsa môžu zaoberať ľudia, ktorí nemajú vysoké umelecké školy. Ona totiž vyhlásila, že umením sa môžu zaoberať len ľudia, ktorí majú umelecké vzdelanie, lebo ostatní tomu nemôžu rozumieť. Ja som jej oponovala, že predsa existujú rezbári, kováči, maliari, prútikári a ostatní, ktorí sú schopní vytvoriť úžasné diela a nemajú vysoké umelecké školy. Super. Diskusia skončila a nastúpila viac ako trojročná šikana zo strany učiteľky. Neskôr sa k nej pridala ešte jedna. Ja som ich volala tandem Oľga a Oľga. Celé tie roky som nemala ani hlavu správne otočenú, ani oči správne privreté ani zošit správne uložený, nehovorím o inak opravených písomkách a tak ďalej.

Poznám učiteľku čo predávala známky za darčeky, učiteľa podozrivého zo sexuálneho obťažovania žiakov, učiteľa čo veľmi rád obšťastňoval kolegyne v kabinete, učiteľov, ktorí sa nechali uplácať rodičmi a vydierať riaditeľmi, ľudí, ktorý veľmi radi vymenili známky v indexe za chvíľkové sexuálne spestrenie svojho života .... ďalej bez komentára. Netvrdím, že každý učiteľ je zlý, ale nebudem Vás uctievať ako celok. Mnohí si to nezaslúžite.

A čo sa týka toho hodnotenia ostatných, som za. Prečo nie?
 

 

opravujem chybu - ktorí veľmi radi vymenili známky v indexe za chvíľkové sexuálne spestrenie svojho života ....
 

 

Niektori, to su kolki? 5, 10, 20, 50, 70 percent? Vy tu strielate hodnotenia na zaklade vlastnych dojmov bez stipky objektivity rovnako, ako to budu robit ziaci..ich ale narozdiel od vas ospravedlnuje aspon vek.. Ak poznate takych ucitelov, zasiahli ste proti ich nemoralnym praktikam? Je to vasa obcianska povinnost. Neoznamit porusovanie zakona znamena napomahanie v trestnej cinnosti. Ziak nemoze hodnotit pracu ucitela, rovnako ako nemoze mat volebne pravo, ci do isteho veku viest motorove vozidlo. Moze mat na tu pracu nazor, ale hodnotenie su tu odbornici. Tiez nehodnotim pracu sudcov, lekarov, ci politikov. Lebo tomu nerozumiem. Mam nazor, ale nehodnotim.
 

 

To je to môj posledný príspevok, nakoľko táto diskusia môže byť nekonečná a ja sa musím ísť učiť. Takže - učiteľka, ktorú deti podplácali darčekmi, potrestaná nebola, myslím výpoveďou. Učiteľ, ktorý bol podozrivý z obťažovania žiakov - učiteľ dostal výpoveď, trestné oznámenie podané nebolo z dvoch dôvodov. Aby bolo zachované dobré meno školy a na výslovnú žiadosť rodičov. No a ten zvyšok - radšej bez komentára. To čo sa dostane na povrch je len špička ľadovca. No a čo sa týka ovplyvňovania školy rodičmi, tak na to mi stačí počúvať rodičov a čítať učiteľské blogy. Tam je materiálu. No a Vám želám veľa šťastia do učiteľskej práce. Ale ak sa bojíte hodnotenia svojich vlastných žiakov, čo dodať.
 

 

Súhlasím s vami, medzi nami učiteľmi sú aj takí aj onakí. Je aj chybou tých dobrých, že nepoukazujú na chyby zlých a "držia spolu" resp. "mlčia" lebo si nechcú sťažovať svoje postavenie. Aj my samotní učitelia máme maslo na hlave za súčasný stav školstva o tom niet pochýb.
 

 

Super, v mojom živote ste štvrtý učiteľ čo priznal chyby. Klobúk dolu. Nikdy by som si nedovolila tvrdiť, že všetci učitelia robia zle svoju prácu. Sú učitelia, ktorých si veľmi vážim. Ale mnohí učitelia by si mali uvedomiť, že ak chcete byť žiakmi a spoločnosťou uctievaní ako bohovia, musíte tými bohmi naozaj byť a nie len sa na nich hrať. A takýmto učiteľom tá stránka rozhodne prekážať nebude. Títo učitelia majú prirodzenú autoritu a často sú to tí najprísnejší a zároveň najobjektívnejší učitelia, ktorých žiaci - študenti stretli.
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie


  1. Martin Greguš: Poslanec Blaha vs ETIKA. Viete aké predmety Ľ. Blaha učil na Akadémii policajného zboru? 952
  2. Peter Gregor: Čierno biela sloboda - Zanzibar. 449
  3. Martin Greguš: Matovičov status o obyčajných ľuďoch a dôchodcoch. Je to správna "interpretácia" situácie? 218
  4. Michal Porubän: Senzácia : O poslanca Ľuboša Blahu prejavil záujem Oxford,Harvard a aj Princeton ! 198
  5. Karolína Olšavská: Dve sestry alebo Kam môže dospieť zlo zasiate rodičmi 182
  6. Simona Kyselicová: Ako som začala predávat' medovníky v zahraničí || Život v Nórsku 163
  7. Martin Ondráš: Prvý minister novej vlády o ktorého sa zaujíma generálna prokuratúra 137
  8. Michal Šimečka: Dedičstvo Fica a Pellegriniho - sme poslední v EÚ 103
  9. Tomáš Vodvářka: Židovský humor XXXIII 82
  10. Filip Pastorek: Nejvyšší správní soud zasiahol proti korupčnému komisárovi z Luhačovíc 81

Rebríčky článkov


  1. Peter Biščo: Tata Fico & Pele syn - večerné rozhovory 2.
  2. Peter Biščo: Tata Fico & Pele syn - večerné rozhovory 1.
  3. Martin Krištoff: Problémy dodávok vakcín korigujú akcie farmafiriem
  4. Olívia Lacenová: Kuriérske spoločnosti sa zviezli na silnejúcich online nákupoch
  5. Stanislav Jurčišin: Kapitalistický úžernícky režim v plnom rozkvete. Quo vadis?
  6. Michal Ičo: Tibor Ičo- Stromy
  7. Stanislav Martinčko: Čo všetko hodinku meral Pellegrinimu krajčírsky majster???
  8. Jozo Peric: Chorváti chcú aj napriek pandémii euro. Chorvátsko ho prijme v roku 2023
  9. Vladimír Bohm: Zrušenie Trampových profilov urýchľuje koniec sociálnych sietí
  10. Dušan Seberíni: Nehádžte perly pod svine. Príhovor ministrovi zdravotníctva


Už ste čítali?