Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

(Ne)baví vás geografia? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

suhlasim

Zakladna skola ma za ciel poskytnu vseobecne vzdelanie a prehlad v roznych oblastiach. Geografia ma potencial vzbudzovat tolko prepotrebny zaujem o svet okolo nas a to od mikro (bezrpostredne okolie) po makro uroven (Svet az vesmir). Takto nase deti dopadnu, ako deti v mnohych inych krajinach sveta, kde podla nich existuje iba USA, GB, Cina, Rusko a krajina v ktorej ziju (toto je konkretny priklad z Kene).
 
Hodnoť

 

Ak ste ako ja, ze k pochopeniu veci potrebujete nieco vyskusat, pozorovat, narabat s tym v reale, tak mate v skole smolu. Tam je totiz 90% teoria. Ked si ju neviete prelozit do formy, ktoru vas typ studenta chape (lebo nie vsetci studenti sa ucia vizualne), tak je to nie nuda, ale smrtak. Geografia bola pre mna v skole utrpenim, ale napriklad casopisy National Geographic som si cital velmi rad a dodnes si najlepsie reportaze pamatam. Pre mna bol dolezity pribeh, nielen suchy opis v style krajina X, hlavne mesto Y, pocet obyvatelov Z.
 

 

Rozumiem...ja mám niekedy pocit, že na hodinách hovorím viac "storky" ako fakty a bojím sa, že je to nesprávne. Vidíte, aspoň vidím, že niekomu to môže aj vyhovovať. Vďaka za reakciu.
 

ak by boli hodiny len o menovani faktov

tak to radsej kupit citac obrazovky a pustat deckam wikipediu a encyklopediu cia world factbook) https://www.cia.gov/library/pu...
-
bude to lacnejsie (a to aj pri zohladneni biednych platov ucitelov) a rovnako efektivne. Historky,m ktore davaju veci do suvisu su klucom, pridanou hodnotou, ktora dava geografii zmysel.
-
Ale najlepsie je ked si nejaky "vyskum" urobi student sam. Nie o vsetkom, ale dostatne do ruky nastroj ako vytazit zo zdrojov to co potrebuje. (dovolte jednu parafrazu exuperyho z citadely) Je daleko lepsie student sam vylezie hoc aj na maly kopec, ako ked navstivy neseny na nositkach desiatky vrcholov.
 

 

lenze pri momentalnej dotacii hodin na labaky a podobne veci nie je cas
 

 

Nie je to nespravne...je to velmi spravne. Ako sa ucia male deti? Pozorovanim, skusanim, napodobnovanim. Neskor sa to v skole meni uz len na pocuvanie a memorovanie. Dobre je zapojit vsetky zmysly, nech sa v mozgu vytvori viac spojeni medzi neuronmi a sanca pochopenia a integrovania noveho poznatku je vyssia.
 
Hodnoť

 

Ešte to tak:-), geografia ma vždy bavila, aaa... n e p r e s t a n e.
Komu raz učaruje, je to vzťah na celý svet. :)
 

 

Čože "ešte to tak" Lístie drahé? :) Teší ma, že tvoj vzťah ku GEO je tak vrúcny, i keď si dovolím domievať sa, že učitelia Slovenského jazyka a literatúry ťa mali predsa len radšej ako vyučujúci Geografie :)
 

 

To bola odpoveď na otázku, či ma nebaví predmet, s akým predstupuješ pred svojich študentov. ;)
No náhodou, bola som ohodnotená aj za koláže v zošitoch a kreslené mapy.
A papuľovala som len občas. :)
 

 

Koláže v zošitoch ste robili na GEO? Dobrý nápad ... a hej vyzeráš na takú, čo občas vie zapapuľovať :)
 

 

Neviem, či to robíš aj Ty, ale nám profesorka geografie, počas skúšania, kontrolovala zošit. Raz som tak stála s odpoveďou pred tabuľou, pred mapou Autrálie a oceánie, keď mi nakukla do zošita, zbadala tú koláž a dostala som dve známky jedným dychom. Robila som to, lebo ma to bavilo, nie kvôli známke. Podobne to bolo aj na hodine etiky, ale s tým rozdielom, že nám poznámky v zošitoch neboli kontrolované. :)
 

 

Ja poznámky vôbec nepíšem, študenti nájdu všetko na webe, čo pre nich spravujem. Považujem to za prežitok a stratu času...
 
Hodnoť

Držím ti palce

aby ti entuziazmus nevyprchal. Geografia dáva žiakom všeobecný prehľad do súčasného sveta, na rozdiel od väčšiny iných predmetov, ktoré sú zamerané striktne buď na teóriu, dávnu minulosť alebo zručnosti.
K téme by som dodal to b), čo si si možno ty aj z rešpektu voči kolegom v kabinete nedovolil uviesť a to, že ktoré predmety by sa mali zredukovať. Teda ak nechceme pridávať celkový počet vyučovacích hodín. Neviem ako sú vyučovacie hodiny rozdelené v súčasnosti, ale predmet, ktorý by sa mohol zredukovať na maximálne 1 hodinu týždenne je napr. literatúra. Nie Slovenský jazyk, ale čisto literatúra. Pred tým ako ma niekto ukameňuje, tak len doplním, že spoločné čítanie čítanky na hodine; memorovanie mnohých autorov, ich životopisov a diel, ktoré si nikto zo študentov neprečíta, nie je účelné. Každý by si mal prečítať nejaké dielo z preberaného obdobia a raz za čas by mala byť písomka na hodine formou voľnej eseje k danej téme. Nie referáty ani čitateľské denníky, ktoré si každý doma stiahne z netu. A na tej jednej hodine si povedia nejakú teóriu, zopár faktov a žiaci budú vedieť z literatúry viac ako doteraz.
 

 

Vďaka za tie palce :) Čo sa týka predmetov z ktorých by sa dalo ubrať je to na dlhú diskusiu, ktorá bude vždy asi subjektívna. Literatúra môže byť si myslím ozaj podnetný a potrebný predmet, všetko však závisí tak, ako aj na iných predmetoch od spôsobu akým je vyučovaná, resp. vedená. Spôsob aký opisuješ je zjavne nesprávny a nevedie k želaným benefitom. Osobne mám pocit, že výuka SJ ako takého je veľmi neefektívna, keď si zoberieme do úvahy, že ide o predmet, ktorý je prakticky každý deň. Pravopis a čitateľské schopnosti detí sú aj napriek tomu nie oslnivé. Osobne (ostatný so mnou nemusia súhlasiť) by som zo školy vytesnil náboženstvo, ktoré sa v škole i tak naučiť nedá, to sa vlastne vôbec naučiť nedá... je to výsostne otázka rodiny.
 
Hodnoť

ja som tiez zemepis

lubil a cim som starsi, tym ma bavi viac.

Ale, napriek tomu, ze som povahou skor teoretik, presne toto ma nebavilo prave na tomto predmete. Ked sa zemepis zmenil na vymenovavanie kde, v ktorej krajine, meste je aky priemysel a ake pohorie - choroba slovenskeho skolstva. Pritom dejiny objavovania Zeme su plne takych putavych pribehov, ze tie musia ocarit aj dnesne zblbnute decka. Rozumiem, ze zemepis nie su len zemepisne objavy, ale na kazdom rohu, doslova, sa da zo zeme zdvihnut nejaky taky pribeh, zaujimavost, suvislosti, priciny...

Inak ta interaktivna mapa (v zavere clanku) mi nejde, vidiem len bielu plochu, nejaky plugin mi chyba?
 

 

Bude chýbať pravdepodobne nejaký plugin, ale aký konkrétne...hmm Java alebo niektorý Adobe? A ide otvoriť mapa vo fullscreen cez hyperodkaz v texte?
 
Hodnoť

A skúste sa zahrať...

... zabudol som spomenúť... viacerí správne píšete, že GEO by mala byť o vzťahoch, súvislostiach a poznaní nielen názvov a teórie. Aj preto vymýšľam dobrovoľnú pravideľnú mesačnú súťaž Geohalušky...v tomto kole som sa zameral na fotohádanky zo street view... niektoré sú ťažšie niektoré ľahšie a vypátrať odpoveď by nemalo robiť problém, alebo? : http://www.geoska.sk/geohalusk...
 

 

ani ten link mi nesiel... (na fullscreen ci ako to tam mas).

Anyway, k tejto sutazi, super :), kam mam poslat odpovede? Ja som robil na fb nieco podobne pre mojich priatelov, ale nie zo street view, ale normalne satelitne zabery roznych zaujimavych miest, celkom sranda to bola, az na to ze sa zapajal az jeden clovek :)))
 

 

Zapojenosť do Geohalušiek nebýva nijak výraznejšia, i ked prví traja sú odmenený normálnou jednotkou. Je to dosť záhadné, zo 400 študentov sa často nenazbierajú ani tí traja. Robím to zo streetview z toho dôvodu, že fotky použité z netu sa dajú jednoducho vyhľadať cez google pic search a teda hra stráca zmysel. Inak pre satelitné snímky sa dajú veľmi dobré hry robiť cez toto: http://www.placespotting.com/ napr. takáto: http://www.placespotting.com/s... . Viac o GEO hrách v mojom predošlom článku tu http://fararik.blog.sme.sk/c/3... alebo linky na hry na webe: http://www.geoska.sk/geografia...
 

 

a nemas tam niekde spravne odpovede pre uz stare kola? :)

Na tomto som si inak vzdy zakladal, ze viem podla charakteru krajiny odhalit, odkial fotka je (aj ked tam mas aj mesta a tak, ale to nevadi), ja uz svoje tipy mam, len ich nemam s cim skonfrontovat :)

3/3
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie


  1. Martin Ondráš: Prvý minister novej vlády o ktorého sa zaujíma generálna prokuratúra 2 909
  2. Michal Porubän: Senzácia : O poslanca Ľuboša Blahu prejavil záujem Oxford,Harvard a aj Princeton ! 1 211
  3. Matúš Suby: Praktiky košickej chobotnice časť druhá- Keď je udavačstvo eufenizmom 300
  4. Peter Slamenik: Cibuľkovej manžel je ako Columbova žena 91
  5. Ján Šeďo: Sulík vyhlásil vojnu občanovi Slávikovi - konečne ! 83
  6. Martin Greguš: Ľuboš Blaha, etický kódex a jeho koniec na APZ. Správal sa s dôstojnosťou k verejnosti? 64
  7. Karolína Olšavská: Keď si rodič prostredníctvom detí plní svoje sny alebo Ako zasiať v deťoch zlo 63
  8. Michal Šimečka: Dedičstvo Fica a Pellegriniho - sme poslední v EÚ 62
  9. Ján Jakubčo: Slovenská lyžiarska asociácia a zjazdové lyžovanie očami dlhoročného pretekára 57
  10. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami. 54

Rebríčky článkov


  1. Dušan Seberíni: Nehádžte perly pod svine. Príhovor ministrovi zdravotníctva
  2. Erik Koncz: Kam ísť, keď sa bude dať 01: Pustý kostol
  3. Peter Biščo: Zlé jazyky hovoria, že ...
  4. Július Kovács: Poslanec Hlasu Ferenčák a primátor Kežmarku. Nakopaný do zadku ministrom obrany.
  5. Gabo Németh: Gabriel Németh recenzia Ján Maršálek Spoločnosť bez svetla , O súmraku našej kultúry....
  6. Jozef Kovalík: Ako som vycestoval v čase lockdownu na narodeninovú párty
  7. Miriam Studeničová: Zmätenosť pojmov
  8. Stanislav Martinčko: Pellegriniho HLAS volá! Ľudia pustite nás ku korytám, uvidíte, ako vám bude!
  9. Rastislav Vasilišin: Skúste tieto životné triky a budete mať úspešný rok
  10. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami.


Už ste čítali?