Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tour de Balt I. (Prológ a Litva) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

perfektný článok

aj text, aj fotky...vdaka

a čo ceny v obchodoch? ako to tam vyzerá?
 

 

Ceny sú v Litve o niečo nižšie v porovnaní s našimi, či už sa jedná o potraviny alebo služby - napr. hostel v Kaunase najkrajší v akom som kedy mal možnosť byť stál len niečo okolo 6 eur na noc, doprava je oveľa lacnejšia. Pivo stojí v reštaurácii v meste okolo 1 euro. Celkovo z pobaltských štátov mi pripadala Litva najlacnejšia, pričom Estónsko je rozhodne najdrahšie s cenami (ale aj platmi:) vyššími ako u nás.
 
Hodnoť

skvelý článok...

výborne a pútavo napísané
 
Hodnoť

radost citat

vyborny clanok! :)
 

jednoducho paráda!

Tiež by som to niekedy chcel zažiť. Stačí k tomu tak málo.
 
Hodnoť

so záujmom som si prečítal

a článok bol pre mňa poučný. Avšak uviedol si aj "To, že som si zaplatil nielen lístok za seba ale aj za bicykel a napriek tomu s ním musím stáť celou cestou ako tĺk, by im pokojne nevysvetlil ani dalajláma. Ani vo vlaku zo Žiliny do prvej poľskej stanice za hranicami vo Zwardone tomu nie je inak. Darmo, slovenské železnice znižujú počet spojov, kvalita cestovania však ostáva totožná s tou spred dvadsiatich rokov.
A o tom sa dá polemizovať. Necestujem často vlakom. Skoro by sa dalo povedať, že možno päť krát za posledných dvadsať rokov. A podľa mňa sa kvalita cestovania zlepšila. Kupé si pohodlnejšei. Aj toalety čistejšie. Avšak pred tými 20 rokmi bývali vo vlakoch aj vozne v ktorých sa prevážala rozmernejšia a či ťažšia batožina a či bicykle. Možno preto tí starší spolucestujúci, ktorí poznali tieto praktiky železníc spred 20 rokov nevedeli pochopiť, prečo si sa s bicykľom nasťahoval do chodbičky. Ak teraz nie sú osobitné vozne, tak sa v tomto smere kvalita služieb zhoršila. Nech už je ako je, tvoje tvrdenie, že kvalita cestovania ostala totožná s tou spred 20 rokov považujem za
mylné. : ). Inak článok je pútavý a pekne spracovaný.
 

 

Pripomienku beriem, priznávam, že som uvažoval, či uvedené vety nechať napísané tak ako sú, lebo ide minimálne o zveličenie vyvolané hnevom :) Čo sa všeobecne kvality týka, tá išla za posledné roky určite hore, ak berieme do úvahy zavádzanie nových vlakových súprav, vozňov apod. Myslel som to skôr z pohľadu cyklistu a mal som to aj tak uviesť, ospravedlňujem sa za vzniknuté nedorozumenie. Vážim si dlhší komentár a pekné dni prajem!
 

 

Dovolím si aj ja pripomienku k téme preprava bicyklov vlakom.
Podľa pravidiel ŽSR je možná preprava bikov každým osobným vlakom, keď nie je zvláštny vozeň s oddelením pre bicykle, nakladajú sa do chodbičky pri prvých dverách prvého vagóna alebo pri posledných dverách posledného vagóna, t.j. tak, aby prakticky vôbec neprekážali ostatným cestujúcim. Toto pravidlo platí aj pre rýchliky, ak nemajú v poznámke priamo uvedené, že bicykle neprepravujú. Bohužiaľ väčšina cestujúcich toto pravidlo nepozná, domáhajú sa voľného vstupu a výstupu aj týmito dverami a potom dochádza k nepríjemným situáciam.
 

 

Vďaka za dobrú technickú poznámku. Samozrejme o tomto pravidle viem, ale ako píšeš, veľa iných ľudí asi nie.
 
Hodnoť

 

Díky za poutavě psané zápisky. V Pobaltí jsem byl už třikrát a příští rok se tam chystám znovu. Ta roleta na silnicích, o níž zřejmě píšete, je zcela přirozený jev. Člověk se s ní může občas setkat i na našich asfaltkách v místech, kde často zastavují a rozjíždí se těžká nákladní auta – především na městských křižovatkách se semafory. Už teď se těším, co si od Vás přečtu o Lotyšsku, které dnes už vnímám jako nutné zlo na cestě mezi Litvou a Estonskem, a o Estonsku, které jsem si naopak zamiloval :-).
 


Najčítanejšie


  1. Maroš Chmúrny: Škandál u sv. Michala, kus dobrej roboty a nová funkcia 2 983
  2. Július Kovács: Kotlebovci sa vyhražali Matovičovi smrťou, pred jeho dom doniesli truhlu a vence 2 541
  3. Miroslav Ferkl: Vysnívaný dom Igora Matoviča. 2 334
  4. Mišo Šesták: Keď si sovietsky vojak nesmie vypiť 2 025
  5. Roman Kebísek: Časť slovenských rozprávok od Dobšinského sa podobá nemeckým od Grimmovcov 1 144
  6. Miroslav Galovič: Kraj, kde nič nie je XI. Stará Ľubovňa. Posledný skanzen na tripe. 1 121
  7. Rudolf Pado: Kde sa túla zdravotnícky odpad z celoplošného testovania na Covid-19? 1 083
  8. Roman Vavro: „Čo je to s televíziou? Konečne mi funguje rádio...“ 1 047
  9. Michael Achberger: Kedy by ste mali jesť posledné jedlo dňa, aby ste zbytočne nepriberali? 893
  10. Dominika Kislíková: Chleb (náš každodenný malofatranský) 822

Rebríčky článkov


  1. Jan Vaněra: SLOVENSKO-MAĎARSKÉ POHRANIČIE V OKOLÍ RIEKY IPEĽ - 7.11.2020
  2. Miriam Studeničová: Životná potreba svätenia sviatočného dňa!
  3. Peter Ďuroška: Nadácia SPP podporila projekt zrakovo postihnutých športovcov
  4. Michal Kováč: Ako sa IBM zo straty vrátila späť k ziskom
  5. Ivan Čarnogurský: KEĎ SA VLÁDNUTIE STÁVA OBSAHOVO NEPODSTATNÉ
  6. Július Kovács: Dr.Bukovský zľahčuje covid a zarába na tom mesačne okolo 5000 eur, pomôžte mi ho odstáviť
  7. Vladimír Bohm: Prečo deti nechcú chodiť do školy a pohŕdajú učiteľmi?
  8. Katarína Adamusová: Hranice vo vzťahoch z pohľadu efektivity
  9. Jozef Legény: Revúca, ako ďalej so správou bytov?
  10. Jaroslav Polaček: NEČAKÁM POTLESK, ALE ZACHRÁNILI SME VODU PRE CELÉ VÝCHODNÉ SLOVENSKO


Už ste čítali?