reklama

Markíza a reklama od ministerstva školstva za milión

Ministertsvo školstva zrejme nadobudlo pocit, že učiteľov už dávno nenasrdilo. Občas jednoducho treba vysvetliť nejakú tú zmluvu, či faktúrku, aby jeho hovorca nevyšiel z cviku. Predstavte si, že máte firmu, ktorá prakticky nemá konkurenciu a ktorej služby sú povinní využívať všetci zo zákona. Zaplatili by ste si v takom prípade reklamný čas za viac ako 1 milión eur v súkromnej televízii? Pravdepodobne nie. Hospodárenie ministerstva sa však riadi podľa iných zákonov. Ak preto uvidíte v TV reklamu NÚCEMu, Metodicko-pedagogického centra alebo nebodaj Centra vedecko-technických informácií, vedzte, že všetko je v poriadku. To sa len čerpajú prostriedky EÚ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (38)

Rámcová zmluva o nákupe vysielacieho času uzavretá medzi Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR a MARKÍZA- SLOVAKIA, spol. s r.o. je nudným čítaním o zaujímavom nakladaní s verejnými financiami. Podľa zmluvy voľne dostupnej na Centrálnom registri zmlúv si ministerstvo objednalo vysielací čas v televíziách Markíza a Doma v objeme 63 tisíc sekúnd za celkovú sumu 1 296 000 eur s DPH. Čistý vysielací čas bude v prepočte činiť 17,5 hodiny a bude poskytnutý od podpisu zmluvy, až do konca apríla 2015. Sekunda vysielacieho času výjde na 20,57 EUR s DPH. Už som spomínal, sú to nudné čísla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hneď na prvý pohľad ide o zjavný nezmysel, ktorý sa inak ako spláchnutím peňazí dole potrubím nazvať asi nedá. Reklamné spoty o aktivitách Národných projektov ministerstva školstva financovaných ESF nikomu a nijako nepomôžu. Možno sa stanú aspoň spestrením pre divákom rokmi znudených reklamami na maslá, pracie práčky a mobilných operátorov. I keď, reklama na sladkovodné ryby sa nepodarí tak ľahko prekonať.

Reklama zameraná na mládež (zdroj).

Zoznam ministerstvom riadených organizácií, ktoré dostanú šancu sa na obrazovke prezentovať je pestrý a vzbudzuje oprávnené očakávania nielen na obsahovú ale aj formálnu kvalitu spracovania spotov. Ak vám dodnes chýbali informácie o činnosti organizácií ako sú Centrum vedecko-technických informácií SR (CVTI SR), Metodicko-pedagogické centrum, Štátny inštitút odborného vzdelávania, IUVENTA, Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie, Národné športové centrum alebo Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM), váš hlad po informáciách bude už čoskoro zažehnaný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby som však ministerstvu vždy len nekrivdil, tak ako vo svojich minulých článkoch, vina za na prvý pohľad do neba volajúce plytvanie, ide zrejme ako to už často pri takýchto projektoch býva na vrub nastavenia samotného čerpania prostriedkov cez projekty EÚ. Isté percento sa jednoducho musí vyčleniť na mediálnu propagáciu projektu. Ak je to povedzme len 5 alebo 10 percent, pri niekoľkomiliónových projektoch je to už pekná suma, ktorá sa jednoducho musí minúť. Neviem, či sú za takéto nastavenie projektov zodpovední úradníci v Bruseli, alebo je to čisto len naše špecifikum, viem však určite, že je to choré.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na celej zmluve je zaujímavý aj fakt, že ju ministerstvo neuzavrelo s verejnoprávnou RTVS, ale uprednostnilo súkromnú spoločnosť. Dá sa argumentovať sledovanosťou a záujmom trafiť, čo najširšiu cieľovú skupinu. Keďže je však vopred isté, že spoty nebudú mať žiadny vplyv na nikoho, uprednostniť RTVS a takto "finančne podporiť verejný záujem" by bolo logickejšie. Nechcem naznačovať žiadne prepojenie ľudí na ministerstve s Markízou, nepoukazujem na žiadne nekalé kamarátšafty ani nič podobné. Božechráň.

Na záver mi ostáva len veriť, že som týmto článkom neporušil žiadne tajomstvo, lebo ako v zmluve stojí: "Zmluvné strany sa vzájomne dohodli, že všetky informácie, ktoré vyplynuli z tejto Zmluvy, ako aj informácie, ktoré tvoria obsah tejto Zmluvy, a ktoré vyplynú z plnenia predmetu tejto Zmluvy, zostanú podľa vôle zmluvných strán utajené, a to aj po skončení platnosti tejto Zmluvy“. Pri verejne dostupnej zmluve sú podobné časti trochu záhadné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záhady sú však viaceré ministerstvá úplne špičkové. My prostí človekovia sa radšej ani nečudujme. Bolí z toho hlava a vôbec, horšie ako to, že v telke zase nič okrem reklám nejde to už nebude. Keby sme tak niekedy mohli aspoň prepnúť.

Peter Farárik

Peter Farárik

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Učiteľ geografie, ktorý už viac neučí ako učí. Čerstvý otec. Bystričan žijúci vo Zvolene. Milovník cykloturistiky, ktorý už rok nesedel na bicykli. Konštruktívny rýpal. Autor a správca webu pre lepšiu geografiu - www.lepsiageografia.sk. Zoznam autorových rubrík:  KvízyNezaradenáPotulkyCyklopotulkyŠkolstvoŠkola hrouGeografiaZamýšľaniePseudorecenzieEkológiaVysmrkané básneHaiku a kvázihaikuPoviedky a povedačky

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu