reklama

Otvorený list vysokému funkcionárovi odborov, čo sa vyhráža súdmi

Po uverejnení svojich článkov venovaných školstvu som nečakal len podporu, i keď sa mi jej od čitateľov v prekvapivej miere dostalo. Vedel som, že sa časom nájdu ľudia, ktorí sa budú cítiť dotknutí a ktorí neostanú len pri anonymných komentároch v diskusiách. E-mail zo včera však predčil všetky moje očakávania, vysoký predstaviteľ odborov, člen SZSU a pracovník MPC v jednej osobe mi naznačuje, aby som držal jazyk za zubami a svoju správu končí vetou, "ak budete naďalej aj po upozornení šíriť polopravdy až nezmysly, budem sa osobne proti tomu v médiách a na súdoch brániť". Tento otvorený list je mojou odpoveďou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (46)

Na úvod mi dovoľte malú rekapituláciu. V posledných týždňoch som na svojom blogu uverejnil niekoľko článkov, v ktorých som sa snažil poukázať na nehospodárne narábanie s finančnými prostriedkami v rezorte školstva. Článok Luxus spevu v čase krízy otvoril tému organizácie Domovu Speváckeho zboru slovenských učiteľov, ktorá je príspevkovou organizáciou ministerstva školstva. Článok Krasové oblasti rezortu školstva poukázal na podivné hospodárenie Metodicko-pedagogického centra a článok CKOZ PŠaV prirovnal činnosť školských odborov skôr k cestovnej kancelárii, ako k skutočným odborom. Možno sa pýtate, prečo som zo svojich viacerých článkov vypichol len tieto tri. Dôvod je prostý, pravdepodobne práve tieto články zvýšili tlak pána Ing. Ivana Šóša, PhD. - predsedu Rady ZO OZ PŠaV pre stredné školstvo v BA, TT a NR, pracovníka MPC a zároveň aj člena SZSU natoľko, aby mi napísal e-mail s predmetom správy Znepokojenie. Pre lepšie pochopenie môjho otvoreného listu, uvádzam jeho e-mail zo včera v plnom znení:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pán Farárik! Prečítal som si Vaše blogy. Sú zaujímavé, no vo veľmi veľkej miere zavádzajúce. Možno Vás baví zviditeľnovať sa na úkor iných, no mali by ste najprv preskúmať podstatu veci a až potom šíriť polopravdy. Tiež som rovnako ako moji kolegovia členom SZSU a vysokým funkcionárom odborov súčasne. Trápi ma financovanie školstva no aj situácia v našom hudobnom telese, ktoré o majetky prišlo nie že ho má vo vlastníctve. Ak budete naďalej aj po upozornení šíriť polopravdy až nezmysly, budem sa osobne proti tomu v médiách a na súdoch brániť.
Prajem Vám krásne sviatky, nám ste ich pokazili
Ing. Ivan Šóš, PhD.

Otvorený list vysokému funkcionárovi

Vážený pán Ing. Ivan Šóš, PhD.,
dovoľujem si touto formou odpovedať na Váš e-mail s názvom Znepokojenie z dňa 15.12.2012. Na úvod mi prosím dovoľte prejaviť pochopenie a zároveň počudovanie nad obsahom Vašej správy. Rozumiem, že sa ako "vysoký funkcionár" OZ PŠaV, pracovník MPC a člen SZSU v jednej osobe cítite znepokojení, až dotknutí. Na strane druhej však už menej rozumiem tónu Vašej poslednej vety, kde sa ma snažíte upozorniť, aby som prestal šíriť polopravdy a nezmysly s tým, že ak tak neučiním, budete sa brániť v médiách a na súdoch.
Cením si vašu snahu o spravodlivosť a pravdu a verím, že Vaša aktivita sa neobmedzuje len na vyhrážky súdom pre blogerov, ktorí si dovolia prezentovať vlastný názor. Verím, že podobne nekompromisne ste písali listy a následne aj trestné oznámenia na všetky osoby v našej republike, ktoré ju za posledné obdobie urobili horším miestom pre život. Verím, že práve z vašej strany vzišli obvinenia voči protagonistom káuz, ako nástenkový tender, platinové sitká, predaj emisií apod. Zároveň verím, že ste aj občiansky aktivista na komunálnej úrovni a svojím zdravým rozhorčením držíte všetkých lumpov vo vašom meste v šachu.
Priznám sa, že nie celkom rozumiem, aké polopravdy a nezmysly šírim vo svojich článkoch. Pri ich písaní som si dal vždy záležať, aby všetky mnou uvádzané sumy sedeli a kontroloval som ich viackrát, všetky čísla pochádzajú z verejne dostupných zmlúv a faktúr, ktoré snáď nechcete spochybňovať. Vo svojich článkoch len komentujem samotné čísla a občasne si dovoľujem dochutiť ich vlastným názorom. Vážený pán Ing. Ivan Šóš, Phd., nepoznám Vás a neviem koľko máte rokov, ale väčšinu života som prežil v tzv. demokracii, kde je sloboda slova, akým-takým výdobytkom. Viem, že v poslednom období práca novinárov a aktivistov nevonia ani našim politikom, ktorí si zo súdnych procesov proti novinárom a vydavateľstvám spravili zaujímavý zdroj bočných príjmov, ale pochopte prosím Vás, ja som len učiteľ.

Z Vášho e-mailu mi nie je jasné, či mi píšete, ako súkromná osoba, alebo ako predstaviteľ OZ PŠaV. Podľa e-mailovej adresy Rady ZSSBATTNR s logom OZ PŠaV z ktorej bola správa odoslaná, píšete v mene odborov a zastávate ich oficiálne stanovisko. Alebo je to celé inak a len píšete svoju súkromnú poštu zo služobného e-mailu? Viete, bolo by asi dosť komické, ak by odbory žalovali obyčajného učiteľa geografie na gymnáziu v okresnom meste, len za prejavený názor. Škoda, že nie som členom OZ PŠaV, mohol by som využiť bezplatné služby Vášho odborového právnika. Priznávam sa Vám, že momentálne na právnika nemám, viete bol štrajk a prišla nižšia výplata. Píšete, že som Vám pokazil sviatky, nám učiteľom pokazila sviatky nižšia výplata a depresia, ktorá na nás padla po tom "Vašom" spackanom štrajku. Život je raz proste taký.

Domnievate sa, že ma baví zviditeľňovať sa na úkor iných. V tomto s Vami musím súhlasiť pán vysoký funkcionár, veď vidíte, aj týmto otvoreným listom sa len zviditeľňujem, niektorí ľudia sú proste takí. Nedám Vám však za pravdu, ak mi chcete prišiť pošpiňovanie dobrého mena Speváckeho zboru slovenských učiteľov (SZSU). Práve naopak, mali by ste mi ďakovať, že sa vďaka môjmu článku slovenská verejnosť o existencii a činnosti SZSU vôbec dozvedela, keďže doteraz ste fungovali v utajení. Viete ako sa hovorí, aj zlá reklama je reklama. Ozaj, keď budete písať to trestné oznámenie, nezabudnite prosím Vás ani na Spoločnosť 7 plus s.r.o., ktorá ako vydavateľ periodika Plus jeden deň nesie zodpovednosť za článok Tralala za 300 00 eur: Ministerstvo dotuje neznámych učiteľov . V tomto článku sa okrem iného čitatelia dozvedeli aj to, že "riaditeľ Domova SZSU Anton Moják sa odmietol k otázke dotovania občianskeho združenia Spevácky zbor slovenských učiteľov vyjadriť." Zvláštne, že vo svojom e-maili tvrdíte, že sa budete v médiách brániť a keď riaditeľa Domova SZSU oslovia médiá a má šancu všetko uviesť na pravú mieru, odmietne sa vyjadrovať. Boh, aby sa v tom vyznal.
Na záver môjho listu, mi dovoľte Vážený pán vysoký funkcionár odborov Ing. Ivan Šóš, PhD. malú radu. Využite čas, keď sa o vás média a spoločnosť zaujíma na pozitívnu propagáciu SZSU. Berte to ako výzvu, ako niečo z čoho výjdete nakoniec silnejší, presvedčte verejnosť svojimi koncertmi, svojimi výchovno-vzdelávacími aktivitami na školách, pokojne píšte do médií reakcie na "štvavú" kampaň proti Vám, píšte články na blogy, vydajte tlačovú správu. Viem, nemáte kedy, robíte to všetko vo voľnom čase v skromných podmienkach. Čas však nemám ani ja a napriek tomu si ho nájdem na pre mňa dôležité. Ak Vám leží dobré meno krivo pošpineného SZSU ozaj na srdci konajte prosím, nie podávaním trestných oznámení, ale každodennou prácou. 

Poprosím Vás, napíšte mi kde presne vo svojich článkoch uvádzam polopravdy, až nezmysly, ktoré čísla nesedia a buďte, čo najviac konkrétni. Svoje chyby si dokážem priznať. Ak ma vyvediete z omylu, verejne sľubujem, že sa Vám ospravedlním a opravím chyby v článkoch, prípadne napíšem nový, v ktorom si nasypem popol na hlavu.
S pozdravom
Peter Farárik (prostý učiteľ z okresného mesta).


Peter Farárik

Peter Farárik

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Učiteľ geografie, ktorý už viac neučí ako učí. Čerstvý otec. Bystričan žijúci vo Zvolene. Milovník cykloturistiky, ktorý už rok nesedel na bicykli. Konštruktívny rýpal. Autor a správca webu pre lepšiu geografiu - www.lepsiageografia.sk. Zoznam autorových rubrík:  KvízyNezaradenáPotulkyCyklopotulkyŠkolstvoŠkola hrouGeografiaZamýšľaniePseudorecenzieEkológiaVysmrkané básneHaiku a kvázihaikuPoviedky a povedačky

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu